جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سیستم اطفای مته‌ای با نیروی آب

مناسب برای عملیات اطفا حریق در مناطق صعب‌العبور و بسته

Drill-X یک سیستم خاموش‌کننده جدید است که با همکاری شرکت Rosenbauer اتریش و شرکت Synex Tech به بازار عرضه شده است. این فن‌آوری از مراحل حفاری، نفوذ به جسم در حال سوختن و اطفای حریق تشکیل شده است. مناسب جهت عملیات‌هایی می‌باشد که دسترسی به محل آتش‌سوزی بسیار سخت است.  با انرژی ناشی از آب که در شیلنگ جریان دارد عمل می‌کند و هم‌چنین قابلیت نفوذ بالا به مواد در حال سوختن را دارا می‌باشد.

 

  • خاموش‌کننده Drill-X مخصوص اطفای حریق در عملیات‌های صعب‌العبور و فضای بسته ساخته شده است.
  • یک سیستم اطفا حریق بدون نیاز به هزینه تعمیر و نگهداری می‌باشد.
ویژگی‌ها:
 * ایمنی بالا
 * مزیت تاکتیکی
 * کارایی چشمگیر
 * فناوری منحصر به فرد
1- ایمنی بالا:

Drill-X مخصوص اطفای حریق در آتش‌سوزی‌های صعب‌العبور و هم‌چنین فضاهای بسته که دسترسی به آن بسیار سخت است، ساخته شده است. با استفاده از این فناوری جدید نیازی به ورود به منطقه حریق نیست، زیرا در کمتر از 20 ثانیه به مواد در حال سوختن نفوذ می‌کند. به دلیل عدم ورود اکسیژن در هنگام اطفا حریق از انفجار جلوگیری می‌کند، در نتیجه امکان قرار گرفتن پرسنل آتش‌نشان در معرض دود را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

2- مزیت تاکتیکی:

دسترسی به منطقه حریق از مسیرهای تاکتیکی مثل سقف و دیوار وجود دارد که اطفای حریق سریع و ایمن را امکان‌پذیر می‌کند. در نتیجه نیازی به استفاده از مسیرهای صعب‌العبور و زمان‌بر جهت اطفای حریق نمی‌باشد و باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی پرسنل آتش‌نشان می‌گردد.

3- کارایی چشمگیر:

با توجه به عملکرد بالای 800 لیتر در دقیقه، Drill-X در مدت زمان کوتاهی میزان خنک‌کنندگی بالا و اطفای مؤثرتر را ارائه می‌دهد که منجر به کاهش مصرف آب و عملیات موفقیت‌آمیز می‌گردد‌. هم‌چنین خسارت ناشی از آب و آتش به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

4- فناوری منحصر به فرد:

Drill-X یک خاموش‌کننده بدون نیاز به تعمیر و نگهداری است، به این معنی که در هر زمانی قابل استفاده می‌باشد. نازل‌‌های اطفای حریق مستقیماً با تنظیم زاویه و سرعت جریان مواد خاموش‌کننده مانند: آب، فوم و فوم هوای فشرده، وارد منطقه حریق می‌شوند.

خاموش‌کننده Drill-X در بسیاری از سازمان‌های آتش‌نشانی مانند دپارتمان‌های Roith، Vöcklabruck، Wels and Freistadt و Linz مورد آزمایش و تأیید قرار گرفته است.

مشخصات فنی:
  • فشار عملیاتی: 10 بار
  • حداکثر فشار: 16 بار
  • حداقل دبی: 600 لیتر در دقیقه در 10 بار
  • حداکثر توان: 1000 وات در 800 لیتر در دقیقه
  • عامل اطفا و خاموش‌کننده: آب، کف و فوم هوای فشرده (CAFS)