جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صد سال پیشرفت با پمپ‌های پرتابل روزنباور

شرکت روزنباور مفتخر است که در طول فعالیت 100 ساله پمپ‌های پرتابل خود، آتش‌نشانان را در تمامی عملیات‌ها همراهی کرده است.

 

بدین ترتیب و در جشن 100 سالگی پمپ‌های پرتابل Fox، تعداد 100 دستگاه از نسل چهارم این پمپ‌ها با ویژگی‌های منحصر به فرد، عرضه شده است.

پمپ FOX4 edition 100

در این نمونه ویژه، علاوه بر مزایای شناخته شده این پمپ‌ها از قبیل وزن کم و عملکرد فوق‌العاده‌ی آن، ویژگی‌های ذیل نیز اضافه گردیده است:

  • سیستم حفاظت از گرمای بیش از حد: جلوگیری از گرم شدن بیش از حد دستگاه به صورت اتوماتیک در دمای 60 درجه سانتی‌گراد.

  • تنظیم کننده فشار پمپ: کاهش خودکار سرعت موتور به هنگام کاهش فشار منبع آب و در نتیجه توقف مکش و جلوگیری از آسیب دیدن شیلنگ.

 قدمت پمپ‌های پرتابل به سال 1913 بر می‌گردد، زمانی که اولین تلاش‌ها برای تولید یک پمپ کوچک پرتابل انجام شد.

در سال 1923، پیشرفت چشمگیری در قالب یک پمپ پرتابل 120 کیلوگرمی با توان 10 اسب بخار به دست آمد و این موفقیت منجر به تولید بیش از 4000 پمپ پرتابل در سال‌های اولیه گردید.

در دهه 1930 شرکت روزنباور به توسعه این موتور پرداخت و آن را در پمپ‌های آتش‌نشانی پرتابل R50، R24 و R60 مورد استفاده قرار داد. در طول جنگ جهانی دوم، به دلیل کمبود مواد اولیه، این روند پیشرفت متوقف شد. پس از پایان جنگ، روزنباور به مدت 15 سال از موتورهای دو زمانه خود و ROTAX استفاده می‌کرد و بعد از آن به موتورهای Volkswagen روی آورد.

اولین پمپ پرتابل با قابلیت مکش پیستونی روزنباور Automatic 75 VW، به عنوان پرفروش‌ترین محصول سال 1958 انتخاب شد.

در سال 1987، نسل جدید پمپ‌های آتش‌نشانی پرتابل توسعه یافته Fox عرضه شد و در نتیجه در سال 1996 نسل دوم و در سال 2005 نسل سوم آن روانه بازار گردید. نسل چهارم پمپ پرتابل روزنباور (Fox4) از سال 2016 وارد بازار شده است و با عملکرد بی نظیر خود، وزن سبک و قابلیت عملیات آسان آن در بین محصولات درجه یک روزنباور قرار گرفت. تعداد زیادی از این پمپ‌های روزنباور هنوز هم در حال استفاده می‌باشند که تاییدی بر کیفیت بالا و عمر طولانی محصولات روزنباور می‌باشد.

تا به امروز، روزنباور بیش از 20,000 دستگاه از پمپ‌های پرتابل آتش‌نشانی Fox خود را تولید و روانه بازار کرده است که با توجه به محبوبیت بالای این محصول، یکی از موفق‌ترین محصولات این شرکت و همچنین یکی از پرفروش‌ترین پمپ‌های پرتابل در اروپا می‌باشد.